lördag 3 januari 2009

Lite tips tack!

En fling fran langesen och hans fru(!) ska komma hem till oss pa middag. Ursakta men vad ar protokollet i den har situationen?

Jag har inte direkt nagon vana av att umgas med gamla ligg, de brukade traditionellt hamna pa minnets bakgard. Dar lag val han med och skrapade tills det dar emailet och facebooks intrade i mitt liv. Och nu nar han harmat mig och flyttat till Auckland. Da kanns det som att vi borde traffas. Okej fine and dandy.

Men berattar jag for pojkvannen att det ar ett gammalt ligg jag bjudit over pa middag? Absolut inte tanker jag eftersom jag ser honom som en kompis. Men tank om han berattat for sin fru att vi haft nagon form av forhallande for langesedan och det ar det forsta hon borjar babbla om. Eller tank om jag blir full och rakar saga nagot om att det maste vara akta karlek eftersom han har en valdigt liten, ja ni vet.

Som en konstig klubb dar jag har knullat med bada killarna i rummet och han med bada tjejerna. Och J och flingens fru ar lite utanfor.

Hur nara inpa kan man stalla in en middag?

1 kommentar:

Anonym sa...

Väldigt nära inpå. Skyll på vinterkräksjukan!

Eller fasiken, den har ju inte ni.. Hmmm, sommarkräksjukan? ;)